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医薬品製造 プロセスソリューションズ事業本部

Publication date 2025/10/14

Tokyo,Osaka,6.0M ~ 10.0M

【職務内容】

ライフサイエンス プロセスソリューションズ事業本部では、医薬品製造メーカーを中心に、開発及び製造プロセスで使用される消耗品(細胞、培地、医薬品原材料、フィルター、クロマト樹脂、シングルユース製品等)、システムハードウェアーおよびバリデーションサービスを販売しております。営業第三部ではニューモダリティ(ウイルスベクター、mRNA、pDNA)の分野における新規開拓を中心にエリアの成長へ導く活動を行います。 

顧客を訪問し、案件を獲得するための活動を部内の技術部門など各サポート部門と協力してコンサルティング営業を行います。 

-担当エリアのセールスターゲット達成
-主要顧客とのリレーションの維持/構築
-顧客の課題、ニーズの確認
-顧客の新規案件に対し技術提案
-セミナー、ウェブセミナー、トレードショーからの問い合わせ対応
-販売価格の交渉、決定


【職場環境】
営業第三部は事業本部のサポート部門と連携し、ターゲットとなる営業テリトリーをカバーする仕事です。

既存ビジネスの維持だけではなく、日々の活動の中から顧客のニーズや課題をサポート、解決することで新規販売案件の獲得につなげていくといった、やりがいのある仕事を担っています。

また、国内外での教育プログラムや個人の成長のためのサポートプログラムが充実している点も大きな特徴です。

Corporate Communications, Manager or Senior Manager

Publication date 2025/10/14

Tokyo,12.0M ~ 16.5M

Key Duties/Responsibilities

?This position is dedicated to managing Internal and External Communications to enhance company/visibility and reliability as well as engaging people of the growing sector towards further and sustainable business growth.

?Develop focused plans with key internal stakeholders, keeping in mind their objectives/priorities, key initiatives to raise Sanofi’s corporate awareness as well as increased awareness of corporate brand and activities such as DE&I, ESG, R&D, CSR, social impact and other personnel affairs with best optimized media / SNS approach collaboration for preferred story exposures.

?Develop and lead comprehensive digital communication plan (e.g. corporate website/corporate account in social media) to enhance the company's reputation among external key stakeholders.

?Plan and execute internal communications in alignment with local senior management team, global team and other business units to take coherent strategic approach to syndicate and penetrate corporate directions.

?Collaborate and manage PR agency and/or other external agencies to deploy communication plans more effectively and efficiently.

?Lead corporate communications considering broader work environment and foster relationships with partners, experts from other functions, collaborating with communication head and team members.

Medical Affairs Manager, Respiratory Device

Publication date 2025/10/14

Tokyo,10.0M ~ 12.0M

Roles and responsibilities
?Develop and execute academic strategies to establish standard of care in post-TL and post-tracheostomy rehabilitation

?Formulate medical communication plans based primarily on clinical data and evidence provided globally, and train relevant internal departments (primarily Sales, Clinical Support, and Marketing)

?Plan, utilize, and execute medical events for healthcare professionals domestically and internationally

?Roll out and run advisory boards within laryngectomy arena to drive consensus for post-TL rehab

?Evaluate and support domestic clinical research that can complement evidence generation initiatives driven by global MedSci

?Act as a counterpart to global MedSci (have a dotted report)

?Establish partnerships with KOLs and facilitate advisory boards to drive clinical excellence